När saker och ting rör på sig

För några dagar sedan upplevde jag min tredje jordbävning (som jag har märkt av, det har varit betydligt fler) och den tredje var verkligen kännbar. Innan har det varit lätta skakningar, men den här var lite mer.

Jag satt i vardagsrummet framför datorn och märkte plötsligt att något rörde på sig och såg mig lite undrande om, då började hela huset, marken, röra på sig och det skallrade och skramlade. Då började det gå upp för mig att det var en jordbävning. Sedan kom min värdmamma rusade och skrek att vi var tvungna att skynda oss ut ur huset. När man gick så rörde sig marken och ute såg man hur husen och träden skakade.

Jag var mer fascinerad än rädd. Jag har ju inte heller upplevt den stor jordbävningen för två år sedan. På nyheterna sa de att skalvet uppmättes till 7,2 i epicentret som inte ligger långt härifrån.

Så nu har jag den upplevelsen avbokad på min "lista".

Translation -

A few days ago I lived through my first real earthquake, actually it's my third (which I've noticed, there have been more) and this one was really noteable.

I sat in the living room, in front of my laptop when everything started shaking and I realized after a moment that it was a earthquake, then came my hostmum running and screamed that we had to leave the house. The trees and the houses were moving and shaking.

I was more fascinated than scared, probably because I haven't lived the terremoto for two years ago. On the news they said that it was about 7.2 on the scale, quite big.

Now I've got that experience on my list.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0