Fantasilandia

Igår var vi på Fantasilandia, en nöjespark i Santiago, som är den största och den enda i Chile. En kompis bjöd in mig att hänga med hennes familj. Det var tänkt att vi skulle sluta tidigare, men hennes mamma kom och hämtade oss fem minuter innan vi slutade. Surt, men vi hade jättetrevligt och mitt största problem var att hitta åkattraktioner som gav mig kill i magen. Det enda som funkade var fritt fall och en bergochdalbana. Jag vet inte varför, men jag är helt okänslig för sådana saker. Jag kan sitta och läsa i bil, tåg, inget gör mig illamående. Fast jag ska inte klaga, det förkortar resor ganska mycket om man kan sysselsätta sig.

Translation -

We were in Fantasilandia yesterday, an amusementpark in Santiago. A friend invited me to go with her family. The idea was to go earlier from school, but her mum came five minutes before we finished for the day. We had very fun and my biggest trouble was to find anything which made me feel something. I don't know why, but I'm very insensible in that sentence. But it's good to shorten a long journey by for example reading in the car.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0