Klockan tickar

Oooh! Nu börjar jag bli väldigt fixerad vid tiden. Den bara rinner iväg och jag känner mig som en gamling som gnäller om hur åren går fortare och fortare och till slut bara springer iväg. Nu är det bara tre otroligt korta veckor kvar av ett (nästan) helt långt år. Det känns lite blandat, för jag vill verkligen komma hem; träffa familj och vänner, börja och avsluta skolan på riktigt och återvända till Sverige. Jag trivs jättebra här och har verkligen hittat människor som jag har kära och som har mig kär (tror jag iallafall), men jag trivs trots allt bäst i Sverige, eller Europa, eller det som jag minns som Sverige. Det kan ju vara en oväntad vändning, att jag kommer tillbaka och inser att det Sverige som jag tänker på inte finns. Kanske till och med att det är Chile som är det land där jag vill tillbringa mitt liv, eller närmaste åren åtminstone. Jag skulle vilja ta med alla de som betyder så himla mycket för mig, fylla ett flygplan och ta med dem hem till Sverige. Under det här året har jag kommit nära människor på ett sätt som är helt otroligt med tanke på den ändå så korta tiden som jag har bott här.

Translation -

Ooooh! Once again I'm getting very obsessed about the time. It's just slipping past and I feel like an an oldie, whining about how the years are going by, faster and faster. Now it's three tiny, short weeks left before I get back to Sweden and I can't get in my head that actually an entire year (or almost) has gone by and there are only these three left. I've a very mixted feeling about that, I want to go home; meet my family and friends, get back to the reality and finish school. I'm happy here, very happy indeed but I still miss Sweden, Europe, in my heart, or at least how I remember Sweden, perhaps it has nothing to do with my memory the reality. I would like to fill up a airplane with all the people who mean so much to me and take them with me. It's incredible how close I've gotten to them, during the nevertheless short time which a year is.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0