Andrahandsböcker

(eller tredje). Idag har jag tillbringat dagen i Santiago med Pauli, som förresten ska hälsa på mig i Sverige till jul, på en bokmässa för begagnade böcker. Det var mycket roligare än det låter. Jag lärde känna en massa trevliga människor och efteråt gjorde vi en pick-nick mitt i den dallrande hettan i en park. Från början hade jag inte tänkt att köpa något, det ska ju släpas hem sedan. Sedan upptäckte jag en jättefin, antik, halvt sönderfallen utgåva av Cervantes samlade verk, bland annat med Don Quijote och då kunde jag ju inte motstå att köpa boken.

Translation -

Today I've been in Santiago with Pauli, who by the way is coming to visit me in Sweden. We went to a fair for used books. It was a lot more fun than it sounds. I learned to know a couple of nice people. After the fair did we made a pic-nic in a park nearby. At first did I not want to buy any books, I've got to bring them home... Thereafter did I discover a lovly, antique edition from all the texts by Cervantes, for example the most famous Spanish classic Don Quijote, and then I had to buy it.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0