Sträckta vrister

Idag testade jag pilates för första gången. Efter en cykeltur, där hälsoeffekten troligen var +- efter alla inhalerade avgaser (svenska cykelvägar <3) till köpcentret där lokalen var, blev jag mottagen av ägarinnan, som först hälsade mig hjärtligt välkommen och sedan presenterade mig för tränaren. Sedan var vi nio stycken tjejer och en kille, på kanske åtta år (skulle gissa att det var ett initiativ från mamman) som traskade upp till nästa våning. Passet gick ut på att vi cirkulerade mellan olika stationer till lugn musik, och använde oss av olika redskap för att repetera rörelser, som var en mix mellan lätt styrketräning och lite balettrörelser. Allting lett av en tjej som gick runt och korrigerade hållning och andning.

Min upplevelse? Jag vet faktiskt inte riktigt, skulle vilja ha lite mer intensiv styrketräning när jag ödslar tid och pengar på att gå dit (det är inte direkt billigt), men jag gillar rörelserna, så vi får se om jag fortsätter. Det var iallafall intressant att se vilken typ av människor som var där. Generaliserat så var det väl inte direkt den fattigare delen av befolkningen, tjejer i 20-30 års åldern, som vill bedriva en sport som inte är för sportig.

Det som förstörde mitt intryck lite (mycket), gjorde det negativt var att när jag skulle betala månadsavgiften, så kom det fram att det fanns en registreringsavgift också, som det inte hade varit tal om när jag var där och frågade om schema med mera. Sådant irriterar mig när man inte får veta hela sanningen direkt. Att när jag är ensam (min mamma hängde med första gången) ställs inför faktum, jag hade redan varit på ett pass, alltså var jag mer eller mindre tvungen att betala. Då känner jag mig lurad.

Till ett trevligare ämne, här kommer bilder från när vi var i Viña del Mar för två veckor sedan.


Sheila

Intressant! Kul att du bloggar därifrån :)



Lycka till med allt! :)

2011-09-01 | 10:48:05
Hemsida/Blogg: http://sheilastyle.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0