Smarrigt!

Idag började min fullspeckade långhelg. Efter skolan ställde jag mig direkt i köket för att laga min tårta. Jag tycker det är roligare att få laga den, än att äta en tårta som någon annan har gjort (eller köpt). Här kommer beskrivningen hur jag gick tillväga. Håll i dig nu så att du inte dreglar på tagentbordet^^. Igår bakade jag två chokladbottnar, modell kladdkaka och en nötbotten. Idag fortsatte jag sedan med att laga en chokladfudge, som jag bredde på den understa chokladbottnen och på nötbottnen. Mellan de två vispade jag ihop en mousse smaksatt med dulce de leche. Över mellanbottnen bredde jag en vitchokladmousse med lime och avslutade sedan med den sista chokladbottnen och den överblivna vitchokladmoussen. Hoppas att det kommer smaka lika gott som det låter. Min värdsyster godkände iallafall fyllningarna efter att ha slickat ur skålarna.

Translation -

Today began my busy weekend. After school did I prepare my birthdaycake. I think it's more fun to make it by myself than eat a cake, made or bought by another person. Here comes the description. Watch out so you don't dribble at your keyboard^^. Yesterday did I make two chocolatecakes and one with almonds. Today did I continue with making a chocolatefudge, which I spread out over the lowest- and the nutsponge. Between them did i put on a mousse with dulce de leche and over a mousse with white chocolate and lime. Finally the last sponge of chocolate and the rest of the whitechocolate, limemousse. I hope it will taste as good as it looks. Tomorrow is the moment of truth, but my hostsister liked the filling anyway.
Mikaela

Det låter ju jättegott! Lägg upp en bild på den sedan så att man får se hur den blev. Ha en jättebra födelsedag!

2011-09-09 | 20:39:05
Anonym

Låter supergott! Kan man få recept på allt?:D Och bild!

2011-09-10 | 17:52:03


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0