Omvända roller

Gissa vad som hände idag? (Jag vet, jag är inte rolig, och du kan omöjligt gissa det.) På andra rasten, när jag satt och njöt i solen och pratade med mina kompisar, så vinkade min lärare i filosofi fram mig. Vi pratade lite och sedan frågade hon mig om jag skulle kunna tänka mig att undervisa henne i tyska mot betalning. Till information för er som inte visste det innan, så kommer min mamma från Tyskland, så jag kan flytande tyska. Lite förvånad så nickade jag och visst, det skulle kunna vara kul.

Jag tycker det är roligt att förklara saker, och se när man efter att ha försökt förklara det på olika sätt, hur personen ifråga slutligen lyser upp när de förstår. Nu funderar jag hur man lämpligen ska lägga upp undervisningen av ett språk, så om du har några tips tar jag tacksamt emot dem.

Translation -

Can you guess what happened today? (I know, I'm not funny and you can't probably guess it.) In the second break, when I sat, enjoying the sun and chating with my friends, did my teacher in philosophy come forward to us. We talked a little and then she asked me if I could teach her German against a little payment. I did surprised agree and now I´m a teacher. I like to explain things, and see how the face is brightening up when the person finally understands. Now I'm thinking about which the best way is to learn a new language, or teaching it, so if you have any advices I will be thankful.
Kamilla

Vad kul, grattis! Du kanske kan fråga henne vad hon vill lära sig? Kan hon redan lite tyska? Satsa på grundgrammatik och uttal, konversation! Det hade jag gjort iallafall.

Träffa henne några gånger så kanske ni tillsammans kan göra upp en plan på hur det ska gå till :)

2011-09-30 | 14:55:09


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0