Min födelsedag, del 1

Igår firade jag min födelsedag så och har därför varit ganska upptagen, milt uttryckt. Jag tror att jag har aldrig varit vaken så stor del av den dagen.
På kvällen innan, i fredags firade jag det ganska lugnt med några kompisar och vi gjorde pizza och vid tolvslaget så åt vi min tårta och öppnade presenter.


Jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med min tårta, både till smak och utseende var det en av de bättre tårtorna som jag har gjort i mitt liv. Smakade precis lika gott som det lät, om inte ännu godare. Om intresse finns skulle jag kunna snickra ihop receptet och lägga upp det på bloggen.


Tårtan dagen efter.


Jag vet inte vad det var för hemska ljus som vi köpte, de såg jättefina ut och när man tände dem så blixtrade de lite som tomtebloss men när jag skulle blåsa ut dem så tändes de igen hela tiden, man var tvungen att trycka ut dem med fingrarna så att de släcktes ordentligt. Det tog definitivt mer än både ett och två andetag innan jag hade lyckats blåsa/trycka ut ljusen och då var det rejält kvalmigt av rök. Vi hade iallafall en jättetrevlig kväll och en början på min födelsedag.

Translation -

Yesterday was my birthday, so I've had a lot's of things going on the last few days. The day before did I invite a few friends, and we made pizza and at twelve o'clock did we eat my brithdaycake.

I most say that I was satified with both the look and the taste. It tasted just as good as I hoped, if not better. If you guys are intrested I could put the receipe on the blog.

I don't know which horrible candles we bought for the cake, they looked nice and flashed like sparkles but when I should blow out them, didn't they went out, they continued burning and when you thought they were outblown did they start again. So it took more than one or two breaths. We had a very nice evening and beginning of my birthday.
Anonym

Intresset finns!!!!:D OCH GRATTIS !

2011-09-12 | 00:40:15
Mikaela

Vad kul att din födelsedag blev så lyckad! Om du vill så vore det kul om du kunde lägga upp receptet på tårtan, den verkade ju jättegod.

2011-09-21 | 14:05:25


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0