Nya familjemedlemmar

Gårdagen inleddes med en tur till centrum med min värdmamma, som vanligt så tog det sin lilla tid. Vi avslutade med att åka till marknaden för att köpa fisk till dagens lunch och en del andra saker. Det slutade med att vi kom hem med två nya familjemedlemmar, två kycklingar. Min värdpappa var överförtjust i de nya tillskotten i familjen (inte). Jag hittade äntligen min länge eftersökta solhatt, och dessutom köpte vi en utklädnad åt Manolito till Halloween, en kycklingdräkt, ni ser den röda tråden. Jag köpte även lite saker till Paulas födelsedagspresent.

På eftermiddagen träffade jag en kompis för att plugga lite kemi och på kvällen sprang jag en runda. Jag tror att det var rekord hittills, i antalet inhöstade bussvisslingar, tutningar och "I love you, beautiful". Slutsats; fredagskvällar borde man undvika att springa om man vill ha lugn och ro, medan lördagsmorgnar är ideala, även med tanke på den nästan ickeexisterande trafiken tidigt på morgonen.

Kvällen avslutades sedan med en födelsedagsfest för en av mina klasskompisar. Det var trevligt, men jag kunde dock inte stanna så länge eftersom jag var tvungen att sova lite inför dagens kemiolympiad.

Translation -

Yesterday did I go to the citycentre with my hostmum, as ususal did it take a little more time than planned. Finally did we went to the market to buy some fish for the lunch and some other things. It ended up that we brought home two new familymembers, two chickens. My hostdad was overjoyed, not. I found, at last, a hat to protect me against the intense sunshine, furthermore did we by a costume for Manolito to Halloween, a chicken costume. Can you follow the connecting thought? I also bought some things for Paula's birthday.

In the afternoon did I meet up with a friend and studied some chemistry and in the evening did I go jogging. I think this time holds the record until now, of received whistles, hoots and "I love you beautiful!". Conclusion; I should avoid running in Fridayevenings if I want to run in peace and quit, but Saturdaymornings are ideal, regarded at the almost non-existing trafic as well.
xoxo - you know my name

uuuh. någon är populär.

2011-10-15 | 15:07:52


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0