Santiago

Jag har helt glömt bort att berätta om helgen. På fredagen var jag och spelade tennis med några kompisar. Vi behöver inte nämna min miserabla spelinsats. På lördagen kunde jag knappt röra min arm på grund av träningsvärken. På kvällen fortsatte vi sedan tillsammans till en grillfest hos en kille i parallellklassen.

På lördag morgon var det tidig uppstigning, Javiera, Paula och jag satte oss på en buss mot Santiago och sedan åkte vi till ett stort shoppingdistrikt, Patronato, för att leta avslutningsklänningar åt mig och Paula. Efter mycket letade i stekande sol, i trängsel med en massa andra shoppingsugna människor, köpte jag till slut en klänning för att inte komma hem helt tomhänt. Ledtråd, tänk Marilyn Monroe i en viss vit skapelse.

Patronato är ett berömt shoppingkvarter i Santiago, känt för sina billiga priser, men man får vad man betalar för. Det fanns i stort sätt varianter på samma kläder i alla affärerna och ni kan ju gissa vad som kommer efter Made in.

Svimfärdig av värmen och med blodsockret nere vid tårna strålade vi sedan samman med resten av familjen och åkte till kusinerna, på min värdpappas sida, för att fira en kusins födelsedag. Det blev grillat, oväntat, och tårta, sedan begav vi oss hemåt.

Translation -

I've totally forgot to tell you about my weekend. At Friday did a few friends and I play tennis. We don't have to mention my miserable performance. At Saturday could I barely move my arm because it was stiff after all the exercise. In the evening did we continue to a party in the house of a guy in the paralelclass.

Saturday morning did we have to get up early, Javiera, Paula and I got on a bus to Santiago and there did we went to a shoppingdistrict, Patronato, to look for graduationdresses for Paula and me. After a whole day in the beaming sunshine and crowding with a lot of other people, who also looked for good bargains, did I finally pick out and buy one dress to not come back empty-handed. Clue, think of Marilyn Monroe in a certain white creation.

Patronato is a famous shoppingquarter in Santiago, known for its low prices, but you get what you pay for. I wasn't very impressed. Actually did they sell the same things everywhere, with a little variation. You can guess what followed "Made in" on the labels.

Ready to faint in the heat and with the blood sugar in level with my toes did we finally meet up with the rest of the family and went to the cousins' house, on my hostdad's side, to celebrate one cousin's birthday. It was a barbeque, surprise, and birthdaycake, and then did we go home.
sassa

Älskar patronato ju!

2011-10-29 | 19:51:24


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0