Mysigt

Igår hade jag en jättefin dag, avslutade dagen med att åka (cykla) hem till en kompis. Vi lagade en underbart god fruktsallad, som vi avnjöt framför Manchuca, en film som jag bara kan rekommendera, även om jag inte tror att den finns på svenska.  Den handlar om hur två pojkar från helt olika samhällsklasser, som blir bästa vänner, när man placerar en grupp fattiga pojkar på en exklusiv privatskola, för att öka förståelsen emellan ungdomarna. Handlingen utspelar sig precis innan Pinochet kom till makten 1973 och de olika åsiktsströmningar som fanns under den här tiden.

Sedan gick vi ut och åt pizza med hennes storasyster och pojkvän. Jag måste erkänna att jag inte är särskilt imponerad av de chilenska pizzeriorna hittills. Degen är antingen degig eller nästintill icke-existerande och påläggen ska vi inte tala om. Kort sammanfattat, pizzorna här har inte mycket gemensamt med sitt italienska ursprung. Vi hade en riktigt trevlig kväll. Perfekt uppladdning för de kommande veckorna fram till Halloween och nästa ledighet. Nu ska jag iväg på min första "riktigta" fotbollsmatch någonsin och dessutom i Chile, borde ju vara något alldeles extra.

Translation -

Yesterday did I have a really nice day, in the evening did I went with the bike to a friend. We made a delicious fruitsalad, which we enjoyed infront of Manchuca, a movie which I only can recommend. It is about two boys, from different from different steps on the social ladder, who become best friends, when they place some poor boys in a rich private school, to increase the understanding between the rich and the poor people. The story takes place just before Pinochet's revolution 1973 and demostrate the opinions, which were floading at this time.

Later did we went for a pizza with her sister and her boyfriend. I have to confess that I'm not very impressed by the Chilean pizzas until now. The dough is either too doughy or almost non-existing and I wont mention the stuffing. Short sum-up, the pizzas here doesn't have much in common with their Italian origin. We did have a really nice time. Perfect recover for the next weeks, until the next vacation, Halloween. Now I'm going at my first "real" fotballgame in my life, and furthermore in Chile, should be something extra.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0