Fullbokad helg

Det känns som tiden just nu är som en stor sten, som rullar ner för en backe och rullar fortare och fortare för varje dag. Jag har haft en helt fullspäckad helg. I lördags var det tidig uppstigning. Vi åkte tåg med scouterna till en underbar park, som är donerad till scouterna, som kan komma dit och campa, eller bara göra en utflykt över dagen.
Den är full med stora träd som gav svalkande skugga, en del av träden är helt enorma, och då och då dök det upp ängar emellan träden. Innan var parken privategendom, och i utkanten, vid muren som omgärdar den, finns ruinerna av ett hus, en herrgård i grekisk stil, som förde mina tankar till Akropolis. Vi tillbringade hela dagen i parken och hade jätteroligt. Jag blev officiellt invigd som scout, och har nu min egen scarf och skjorta.

På lördagen frågade Pauli mig om jag ville hänga med henne till Santiago och självklart svarade jag ja, så söndagen tillbringade vi först på bokmässan i Santiago. Den var helt enorm, men jag måste säga att böcker, och kultur överhuvudtaget inte är särskilt billigt. Om jag förstod min klasskompis rätt så är det på grund av att det är hårt beskattat. Fram emot eftermiddagen var vi trötta efter att ha stått på benen hela dagen och det började bli ganska varmt. Vi satte oss i en park och gjorde picknick till lunch.

Paulis pappa fällde en kommentar om två tjejer som låg och solade, och sa att sådana idiotier såg de också när de besökte London. Då skrattade jag och sa att han ska komma till Sverige på vårkanten. Nu orkar jag inte skriva mer, men imorgon ska jag berätta vad vi gjorde för roligt på eftermiddagen. Apropå det, jag måste säga, för jag var sjuk hela förra veckan, att fördelen med att vara sjuk är att man märker hur härligt det är att vara frisk och inte ha något som stör en.
Håkan

Paulis pappa verkar ha koll på det där med UV-strålning. Kolla hur det går med gammal plast som legat länge i solen...

2011-11-20 | 19:19:55


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0