Hemlängtan

Just nu har jag riktig hemlängtan, men samtidigt är jag jätteglad, för nu är det bestämt att mamma och Hedwig kommer och hälsar på mig i slutet på januari. Så jag håller på att skriver listor på vad jag vill att de ska ta med sig, svårt. Vad saknar jag mest? Förutom saker som inte går att ta med sig är det mest ätbara saker, böcker, hygienartiklar (det är varken samma kvalitet och pris på det med kvalitet) och brev, i pappersform.

De ska komma i tre veckor, varav vi ska resa i två. Så jag håller på att lägga en resrutt nu, eftersom jag förhoppningsvis ska få möjlighet att åka söderut, så skulle jag vilja åka till norra Chile. Jag har dessutom aldrig varit i ett riktigt varmt klimat, sett en öken, så det ska bli spännande. Resrutten som vi planerar just nu ser ut så här; flyg till Arica, sedan fortsätter vi genom norra Chile, en sväng till La Paz, huvudstaden i Bolivia, längs Titicacasjön mot Machu Picchu och sedan tillbaka till Chile. Om någon har några tipps tar jag tacksamt emot dem.

Translation -

At the moment I'm very homesick, but at the same time very happy, because now it's decided that my mum and Hedwig are coming to visit me in the end of January. I'm writing lists of what I want them to bring, hard, what is it that I lack most. Apart from the things which is impossible to carry, it's most eatble stuff, books, chocolate and letters, in paperform.

They are coming for three weeks, and we are going to travel for two. So I'm organizing the route now. I would like to experience the north, because I've never been in a really warm climate and I think I'm going to get the oppotunity to travel to the south. Our first option is; to fly to Arica, continue through north Chile, pass La Paz, the capital of Bolivia, the Titicacalake to Machu Picchu and then return to Chile. If you have any advices, I would be very happy.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0