Födelsedag, nr 2

Vi firade min värdpappa på söndagen. Då kom mer eller mindre hela släkten på besök, vilket inte är så många som en del kanske förställer sig. Ungefär som en normalstor svensk familjemiddag med mostrar, farbröder osv. Det första som gjordes på söndag morgon  var alltså att tända på grillkolen. Sedan skulle vi gå på en mässa för mormor som dog för två år sedan. Därefter stod jag och grät över löken som skulle skalas för att göra empanadas. Det var inga små mängder som skulle tillredas. Så småningom anlände hela tjocka släkten och framåt lunch kom även Marie förbi. På eftermiddagen åt vi sedan; churipan, grillat, empanadas mm.

Jag, Marie och Valery kände för att röra lite på oss efter att ha suttit stilla hela dagen, så vi cyklade hem till Marie och spelade lite tennis. Jag kan väl inte påstå att jag kommer bli nästa Rafaela Nadal, men efter ett års tennisspelande ska jag lyckas få bollen över nätet (förhoppningsvis). Vi missade den viktiga matchen mellan Colo Colo och la U, särskilt eftersom min fasters make och min farbror håller på olika lag, så det gick livat till även hemma under matchen, men vi missade inte resultaten som hördes ända ut till tennisplanen från grannarnas hus.

Just det, jag glömde berätta om mina presenter. Min värdpappa blev jätteglad över sina sockor, made in Machlaí, och de passade också. Puuh! Paula sken som en sol när hon fick se sitt födelsedagskort och porträttet (jag sparar lampskärmen till jul) som jag hade målat av henne, så jag antar att hon gillade sin present också.

Translation -

At Sunday did we celebrate my hostdad's birthday. More or less than the entire family came, which isn't so many as you may can imagine, about the same number as at a normal Swedish familygathering. The first thing we (my dad) did in the morning was set fire on the charcoal. Then did we went on a mass for the grandma, who died two years ago. Thereafter did I stand crying over the onion, I had to cut a lot for the empanadas. Everyone arrived, Marie came too. In the afternoon was it dinnertime, and we ate delicious; churipan, steak, empanadas etc.

Marie, Valery and I wanted to do some exercise after doing nothing during the day, so we went with the bikes to Marie's house and played tennis. I can't maintain I will become the next Rafaela Nadal, but I hope that after a year playing tennis, I will succed getting the ball over the net. We missed the game between Colo Colo and la U, or more precisly we missed the sight of my uncle and the husband of my aunt, quarreling, because they are fans of the opposing teams. We did catch the resultats because the entire neighbourhood was looking, so we could hear it as far as to the court.

I forgot telling you about my birthdaypresents. They were both a sucess. My hostdad was happy for his socks, made in Machalí, and they did fit. Puuh! Paula was smiling big when she saw the portrait, so I guess she liked it.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0