Spansk bio


Igår kväll var vi (jag och mina värdsystrar) och tittade på den sista delen i Harry Potter serien. Jag hade inte sett alla de tidigare delarna så vi tittade först på dem och nu avslutade vi med att se den sista. De var på engelska med spansk text, man kan välja mellan att titta på den dubbade versionen och den textade versionen här. Det var jättemycket folk på bion ,eftersom det är vinterlov här och titta på bio är ganska billigt och populärt nöje här (att titta på tv i allmänhet är populärt).

Jag tycker filmen var okej. Böckerna var som vanligt mycket bättre, när de gör filmer av bra böcker mister de ofta en dimension och blir "vanliga". Jag tycker att böckerna var jättebra, så läs dem om du inte har gjort det. De passar inte enbart för barn, alla kan läsa dem ;).

Det som jag störde mig på i filmen var att den var så fysisk, det är ju en magisk film, så då tycker jag att krig inte borde vara så handfasta och blodiga. De borde kunna använda sig av den magiska makt de har. Annars var den okej, lite småtråkig men duger för en filmkväll hemma. Ett litet tips, köp inte popcorn här om du inte gillar dem sötade, det verkar omöjligt att äta något (förutom kött) utan MYCKET socker.



We (my hostsisters and I) were at the cinema yesterday evening and watched the last part of Harry Potter. I hadn't seen all of the earlier parts, so first did we watch them and finished with watching the last one. The movie was in spoken English with Spanish subtitles, you can choose here if you want to watch a movie dubbed into Spanish or with subtitles. It was really crowded at the cinema, because it is winter holidays right now and go watching a movie is common and cheap (watching television is in general popular).

I think the movie was okey. The books were as usual much better, when they turn the book into a movie they tend must of the time to loose a dimension and become "normal". I really think the books are great, so read them if you haven't.

What bothered me in the movie was that it was so physical, I think when they have magic they should use it, the war was way to bloody and they fighted to much with their fists instead of with magic. Otherwise was it okey, suitable for the movieevening at home. A little tip, don't buy popcorn if you don't like them sweetned, it is almost impossible to eat something here without MUCH sugar (except meat).



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0