Jultomte

Idag öppnade jag 23 luckan på min julkalender. Egentligen har de inte julkalender här, men min mamma var så snäll och skickade en tillsammans med ett lååångt brev. Vilket är väldigt uppskattat om ni vill ha ett diskret tips. Det är helt otroligt hur lite man använder brev här.


På eftermiddagen slog jag in mina sista presenter och sedan begav sig jultomten ut på cykel i eftermiddagshettan för att dela ut de presenter som inte har hunnits delas ut. Jag tycker faktiskt det är roligare att ge, därför att jag gillar att fundera ut vad som skulle passa perfekt till just den personen, göra det, slå in och sedan se hur (förhoppningsvis) personen lyser upp av glädje över presenten. Lika hemskt är det däremot också att få presenter som någon bara har köpt av tvång eller missmatchat, men det finns ju alltid en baksida på myntet.

Translation -

Today did I finally open the 23rd number in my christmascalendar. Actually do they don't exist here, but my mum sent me one, with a large letter. Very appreciated if you want to have a fine wink. It's incredible how little they use cards here.

In the afternoon did I wrap my last presents, and then did the Santa Claus go with the bike and give some presents. I think it's more fun to give (I really do that), to think out the right thing, to do it, do a nice wrapping and see how (hopefully) the persons starts to smile over the perfect gift.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0