Graduación

Jag vaknade alldeles för tidigt efter en underbar natt/morgon och eftersom jag inte har lust att göra något mer än att slöa framför datorn, så kan jag ju passa på att uppdatera er över vad som hände igår.

Jag var ute på en liten löprunda på morgonen. Sedan på eftermiddagen begav vi; Paula, Mama och jag oss till ett visst ställe, och jag gjorde en liten förändring som det snart kommer bildbevis på...

Vid klockan sju var det stora ögonblicket dags, då begav vi oss till Vita Huset, en festlokal, där studentfesten som föräldrarna anordnade för sina barn skulle gå av stapeln. Först var det fotografering med cocktail och mingel. Sedan rörde vi oss mot borden för mer mat, därefter skulle alla studenter tåga in med sina föräldrar. Jag fick också promenera i rampljuset. För jag var i par med en kille som slutade i trean för att göra värnplikten, medan han avslutade fyran (men det är en annan historia), och sedan var det middag och uppträdande, som avslutades med en vals. Finalen på kvällen var allmän dans och de som inte dansade satt och smaskade på en efterrättsbuffé. Vi, inte bara ungdomar, dansade hela natten, ända till framåt morgonen då de stängde i baren och det lilla roliga var slut.

Translation -

I just woke up after a wonderful night/morning and since I'm not in the mood of moving me from my bed, and sitting in front of my laptop, I thought I could take the opportunity and tell you a little about yesterday.
I went running in the morning. Then in the afternoon went Paula, mum and I to a certain place and made a change, which you will see later... when I've gathered my forces to load over the pictures.

At seven o'clock was it time for the big moment of truth, we went to the White House, a partyplace, not the the president's one, where the parents had arranged a big party for the graduates. First were pictures taken, with cocktail, then did we move inside to the big dinner. Thereafter was it time for the big (and protracted) parade where the parent left their child at the stage. I had as well the oppurtunity to walk in the limelight, because there was a boy who finished last year to enter in the military service and finish his last year there, but he was invited although, without parents, so I accompanied him. There were shows by the parents and last the classical waltz. The final of the evening was dancing and everybody danced, not only the young ones. We danced until in the morning when they closed the bar and then was the party over. I had incredibly fun.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0