Viña del Mar


Nu har jag klampat i klaveret. I förgår var vi och hälsade på min värdpappas mor i Viña del Mar. Vi hälsade och jag tänkte att nu skulle jag artigt hälsa som jag lärt mig, alltså sa jag "Hola tía~Hej tant". Man vill ju inte uppfattas som den ohyfsade europeiska blondinen från Schweiz. Ingen lyfte på ögonbrynen och jag kände mig stolt över att ha hälsat enligt etikettens alla regler. Lite senare när vi satt i vardagsrummet viskade min äldre värdsyster diskret till mig. Du borde säga säga "señora Elsa~fru Elsa" istället. Uups! Men hon verkade inte ta illa upp.



Vi åkte även en tur till stranden i Valparaiso och Viña. Det var jättefint väder med strålande solsken och en hel del människor gick omkring i shorts. I Viña fanns det även små stånd som sålde allt man kan tänkas behöva, bland annat churros. Mums! Churros är som munkar, fast formade som avlånga, tjocka spaghetti. En underbar dag, när vi kom hem var jag så trött att jag stupade i säng direkt.



Translation -

Now I've made my first made my first faux pas (as far as I know^^). The day before yesterday did we visit my hostgrandma in Viña del Mar, the Saint Tropez of Chile. We greeted her and I thought that I should be courteous, so I said "Hola tía~Hi aunt". I wish not to be conceived as the unpolite, blond girl from Swiss. Noone reacted and realieved did I sit down. I had managed to greet in a civil way. After a little while whispered my hostsister descret that I shouldn't call her aunt, I was supposed to say "señora Elsa~mrs Elsa". Uups! But she did look ofended.

We did went to the beach in both Valparaiso and Viña. It was wonderful weather and we enjoyed our time. In Viña were people skating and weaing summerclothes. There were small stalls along the beach where you could by different things, among them churros. Yummie! Pastry, fried dough with sugar. A nice day and I was so tired so I went to bed immidiately when we returned home.
Amanda

Freija! Du verkar ha det fantastiskt, och jag kan inte riktigt fatta att du befinner dig på andra sidan jorden och att du inte kommer att vara med oss i klassen nu på måndag! Det känns så overkligt, och jag kommer verkligen sakna att ha dig nära i år! Samtidigt kan jag inte hjälpa att bli lite avundsjuk, vilket äventyr! Kram på dig!<3

2011-08-17 | 20:05:33
Hemsida/Blogg: http://taggar.blogg.se/
M*

- åh jag vill också till chile!

2011-08-30 | 22:07:48
Hemsida/Blogg: http://dajeroma.blogg.se/
Sanna

Så vackert!

2011-08-31 | 20:21:23
Hemsida/Blogg: http://sannakumlin.blogg.se/
shinita

Så vackert! Jag är från viña del mar! Vill så gärna åka dit! snart är det dags för nationaldagen:) gud vad roligt....

2011-09-01 | 00:25:29
Hemsida/Blogg: http://shinitas.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0