Flit?

på fredagmorgonen fick jag nästan en chock när jag gick in i klassrummet, hälften av klassen satt och arbetade för brinnande livet. Vanligtvis sitter det och halvsover ett gäng tonåringar i klassrummet och hälften kommer insläntrande efter åtta, vartefter som. Kanske var det en plötslig insikt av betydelsen av att LÄRA sig det vi gör på lektionerna för att kunna dra nytta av det senare i livet, efter de två dagarnas ofrivilliga lov (varav en del hade lov frivilligt). Nej, det kan jag inte direkt påstå, det var datumet för att lämna in ett fysikarbete och det var ganska många som var ute i sista minuten och kopierade de färdiga formlerna så att pennan glödde.



Efter skolan bakade jag chokladkakor hemma, som var mäkta populära hos alla, förutom min lillebror som inte äter något med epitetet svenskt efter att jag gjorde köttbullar ;). Resten av familjen är annars ganska förtjusta när jag deklarerar att jag ska baka, efter att ha fått prova svenska klassiker som kladdkaka, syltrutor och kanelbullar. Man kanske borde öppna ett konditori...

Translation -

I was shocked when I entered the classroom on Fredaymorning and saw the majority of my classmates sitting and working like their lives depended on it. The sight which usually faces me is a group of dozing teenagers, and the half of them are arriving calmly after eight o'clock. Perhaps a sudden understanding for the importance of LEARNing things at school, for the future, after two days of unvoluntary vacation (and few voluntaries). No, I can't maintain that, it was the day to hand in a essay in physics and there were a lot of them who were at the very last moment.

After school did I bake chocolate cookies, which the entire family loved, almost. My little brother doesn't eat anything with the epithet Swedish, after the day when I made meatballs ;). But the rest of the family are quite excited (or actually a lot) when I announce that I'm going to bake somthing, after roaring successes as chocolatecake, marmeladesquares and cinnamonrolls. Perhaps should I consider open a bakery...

 

neli

vilken fin blogg du har =)

2011-08-30 | 21:56:03
Hemsida/Blogg: http://iamsofashion.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0