Ett litet andrum


Yees! Iallafall för min del, för imorgon och i övermorgon strejkar kollektivtrafiken i Chile till stöd för studenterna vid universiteten (som också strejkar och har gjort så i två månader, för ett nytt skolsystem som gör det möjligt för "alla" att gå i skolan oavsett plånbok) vilket innebär att många inte kan ta sig till skolan, så det kommer vara ovanligt lugnt. Som konsekvens har även alla prov ställts in eftersom det skulle bli väldigt omständligt att ha omprov när större delen av klasserna inte har varit närvarande på det riktiga provet. Det finns även de som tar strejken imorgon som ursäkt för att inte gå till skolan också. Annars är vi inne i en ganska hektisk provperiod just nu, därför man delar upp skolåret i tre delar och nu är vi i slutet på den andra och ska ha prov på allt vi har gjort i andra provperioden = jag har en del att plugga ifatt.


En liten rolig nyhet är att jag på mitt första historiaprov fick 6,8 ~alla rätt. I början av lektionen sa min lärare åt mig att gå ut, jag fattade först inte vad han ville men förstod så småningom och gick ut, undrande vad jag hade ställt till med (det undrade Javiera, min lilla värdsyster, också, som såg mig utanför klassrummet från sin lektion). Det visade sig att han skulle skälla lite på klassen för att de hade varit lata och inte pluggat ordentligt till provet, vilket inte jag heller hade gjort ;). Jag var dessutom bäst i klassen, gissa på att min historielärare var förvånad, han frågade mig efteråt hur jag hade gjort :D.


Translation -

Yees! For my part, for tomorrow and the day after to is the public transport in strike in Chile, to support the students at the universities, which are striking as well, and has done so for about two months, to change the schoolsystem and make it possible for "anyone" to go to a good school, no matter which size of the wallet), this implies that many of my classmates can't come to school tomorrow, it's going to be very calm. Furthermore has all tests been cancelled because it doesn't make sense to do them while the major part of the students are at home. There are also they who wont come because they are lazy. Otherwise we are in a very hectic period of tests right now, because it's the end of the second semester= I have some materials to pick up.

Good news is that I made a 6,8 a my first historytest made a 6,8~full pott. In the beginning of the lesson asked my teacher me to leave the classroom and I didn't understand what I had did wrong (and so did Javiera, my hostsister, as well, because she saw me standing outside the classroom, from hers). It appeared to be because he had scolded the class for being lazy and not studied enough for the test, which I hadn't neither;). I was besides best in the class, guess that my teacher was surprised, and asked me afterwards how I managed to do that :D. My secret ^^ (I didn't cheet).


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0