Svensk import

Häromdagen fick jag återigen ett backryck. Jag och Anita ställde oss alltså i köket och började blanda ihop en deg. Vi har alltid en väldigt bra arbetsfördelning där jag mäter upp ingredienserna och står för de galna smakimprovisationerna och Anita knådar med oförtröttlig energi degen. Denna gång stod tunnbröd på menyn. Jag tror det kan vara första gången denna delikatess bakades i Chile. Vi hade visserligen ingen kruskavel, stekhäll eller öppen eld (förutom i kaminen då) men de blev riktigt lyckade och liknande sina norrländska släktingar.


De var även väldigt uppskattade. De serverades förutom med de klassiska tillbehören med mosad avokado. Mycket gott! Av en del av degen gjorde vi även kanelbullar, ännu mer populärt...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0