Chokladkoma

Äntligen! Jag har lyckats göra en riktig svensk kladdig! kladdkaka. Efter min succé med pizza verkar det som att det kommer bli ett antal kladdkakor framöver. Jag har försökt det innan, men jag vet inte om det beror på ingredienserna, gasugn men det blev ingen kladdkaka.


Häromdagen ville en kompis, Dani, baka något med choklad och då kladdkaka är snabbt och chokladigt så gjorde vi det. Uppenbarligen var det uppskattat för igår gjorde vi det återigen. Jag är inte så jätteförtjust i att återuprepa mig, men men några mindre förändringar så blev den om möjligt ännu bättre.

Om du blir sugen på att göra den själv så hittar du receptet här. Det är en ganska liten sats, så gör en dubbel direkt, det går åt...  Leila Lindholms kladdkaka

Translation -

Finally I succeeded to prepare a kladdkaka, which got "doughy". After several attempts, I don't know if the ingredients here are different or it depends on the gasoven.

The last week a friend, Dani, wanted to bake something with chocolate, and I suggested "kladdkaka" because it's fast and simple to prepare. I think it was a sucess, because we did it yesterday as well and I've got a slight feeling that I'm going to be asked to do it again, like when I made pizza.

If you would like to do it by yourself as well, here can you find the recepie and it's a small cake, so make a double right away. Leila Lindholms kladdkaka


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0