Återseende

Gårdagen startade jag dagen med en löprunda och därefter åkte vi till Santiago över dagen för att hälsa på kusinerna och fira 18 september med YFU (min utbytesorganisation) i efterhand.
Jag sprang en ny runda, och passerade ett bostadsområde som jag inte brukar springa i och en sak som jag tycker är väldigt obehaglig när jag är ute och springer är alla lösa gatuhundar, och privata hundar för den delen också. De flesta hundarna brukar bara sitta still och titta på mig när jag passerar, men en del brukar börja skälla och springa efter och nafsa mig på hälarna, vilket inte är jättekul.

Igår sprang jag förbi en öppen port och då blev jag faktiskt ganska rädd, för innanför stod tre stora Rottweilers som började skälla och hoppa, men som tur var det de det enda de gjorde, för jag vet inte vad jag hade gjort om de hade sprungit ut och attackerat mig.

Till roligare saker, sedan åkte vi, som sagt till Santiago, hela familjen, lämnade av min lillebror Manuel hos kusinerna och tog med en kusin. Vi kom fram en trekvart sent som det sig bör (förutom min familj som utgör ett undantag och i vanliga fall alltid är punktlig). Där hade YFU anordnat lekar och rikligt med mat såsom empanadas, churipan, anticuchos och så vidare. De som kom var de utbytesstudenterna som bor i närheten, gamla utbytesstudenter och de som arbetar på kontoret. Det var roligt att träffa de andra utbytesstudenterna och höra hur de har haft det. De flesta trivs jättebra i sina familjer, men en tjej hade exempelvis bytt från Punta Arenas, längst i söder, till en ny familj här i Santiago.

Därefter var det tårta, för att fira min morbrors födelsedag nästa vecka, samma tårta som förra gången och sedan bar det av hemåt.

Translation -

Yesterday did I start the morning with a runningtour and after that did we go to Santiago just over the day to visit the cousins and to celebrate the 18th September afterwards with YFU (my exchangeorganisation).

I run a new direction, and passed some areas, which I don't use to run in and one thing I think is very unpleasant when I'm out running is all the stray dogs here. The most of them use to sit and watch when I pass, but some of them run after, barking and snapping my heels.
Yesterday as I passed a open gate and then I got really scared, because inside were three big Rottweilers, which started to bark and jump, but luckily was it the only they did, because I don't know what I should have done if they had run out and attacted me.

To more pleasant subjects, then did we, as said before, went to Santiago, the entire family, we left my little brother Manuel at the cousins' house and took one with us. We arrived one hour late, as it ought to be (except my family, the exception, which usually always is in time). There had YFU arranged games and were abundantly supplied with all kind of food, as empanadas, churipan, anticuchos etc. They who were invited was exchangestudents who live close to Santiago, old exchangestudents and people who work at the YFU office. It was fun to meet them and hear how they've been. The major part is doing fine, but for example one girl had changed family from Punta Arenas, the very south to Santiago.

Later was it time for birtdaycake at the cousins' house because my uncle is going to have birthday next week. Then did we turn our direction towards home.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0