Snart sommar

Sitter och lider av min första riktigt svidande solbränna. Igår åkte jag och Marie nämligen till Santiago och träffade min kusin. Vi promenerade genom halva Santiago från O'Higgins parken till utsiktspunkten Santa Lucia, och fortsatte till San Christobal (också en utkikspunkt), därifrån åkte vi sedan på eftermiddagen hem till min kusin och åt lunch.

När vi skulle åka hem slog Marie och Valery vad om hur mycket bussen kostade, eftersom Valery tyckte att vi hade betalat för mycket för att åka till Santiago. Valery hade rätt, när hon gick fram och köpte biljetterna åt oss, kostade det bara en 3/4 av priset - nackdelen med att vara blond i Chile.

Translation -

I'm suffering from my first real sunburn here in Chile. Yesterday did Marie and I went to Santiago, to meet up with my cousin. We walked through half of Santiago, from the O'Higgins' park to the Santa Lucia lookout, continuing to San Christobal. From there did we go home to my cousin and eat lunch.

When we were going home did Marie and Valery bet about how much a bus ticket does cost, because Valery thought that we had paied way to much. Valery was right, when she went to buy the ticket for us did they only demand a 3/4 of the price - the disadvantage of being blonde in Chile.
sonja

jag ska skaffa lite hårfärg åt dig inför vår resa....

Sonja

2011-12-15 | 19:20:59


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0