Mellandagar

Då var julen slut. Jag kom aldrig in i någon riktig julstämning så hoppet mellan jul blir två år den här gången, men vi hade det väldigt trevligt ändå. Egentligen gjorde vi ingeting speciellt varken på julafton eller juldagen. Här firar man den 25:e, så på julafton hade min värdmamma lagat kalkon och på kvällen klädde vi upp oss och åt en fin middag. Sedan satt vi framför tvn och inväntade tolvslaget, precis innan gick vi en promenad med min lillebror och råkade precis missa när tomten kom för att lämna klapparna, även om de hade legat där under granen hela veckan.

Vid tolv fick jag äran att dela ut klapparna. Det var roligt! Till temat klappar då, jag hade inte alls förväntat mig mer än kanske någon symbolisk sådan, men de hade faktiskt ansträngt sig och det var verkligen saker som jag önskade mig, så jag blev jätteglad. Det var skönt att slippa spela teater.

Vi hade innan jul lottat ut namnen på alla familjemedlemmarna för att leka den hemliga vännen. Alla köpte något litet till sin hemliga vän och i slutet avslöjades vem den hemliga vännen var. Det var min jul.

Undrar någon över juldagen, så tillbringades den i all stillhet framför tvn.

Dagen efter anlände dessutom en väldigt uppskattad överraskning från andra sidan jordklotet med brev och julklappar som jag blev überglad över.

Translation -

Now is this years christmas over. I never really felt like it was christmas, so I guess there will be a gap with two years between christmas this year. Actually we didn't do anything special on Christmas eve nor Christmas day. Here we celebrate the 25th, in the eve 24th had my hostmum cooked turkey and we dressed up for the dinner. Then did we wait in front of the tv for twelve o'clock, exactly before did we went for a walk and Santa Claus passed precisly when we were out, even if they had been laying under the christmas tree for weeks.

At twelve o'clock did I have the honour to part the presents. Funny! I hadn't at all expected more presents than a few symbolic, so I was surprised, and happy that they really had made an effort to find things that suited me. It was a relief don't have to play theatre.

During the christmas did we relax in front of the television.

On the 26th arrived besides my presents from Germany and Sweden, which I hadn't an idea about that they were coming. Very good surprise!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0