Nyår

som inte är riktigt lika nytt längre. Jag har varit på ställen där det har varit lite sisådär med internettillgägnlighteten, men nu kommer en liten uppdatering på vad jag har pysslat med de senaste veckorna.
Först var det nyår, då åkte jag till Viña del Mar. Ni får leta upp det i en atlas. Där tillbringade jag en dag tillsammans med min kusin i Valparaiso, en jättegullig stad, som nästan är ihopvuxen med Viña.
Den 31 december kom resten av familjen och på kvällen gjorde vi en asado (grillade) och vid tiotiden åkte vi ner till stranden för att se fyrverkerierna vid tolvslaget. De höll på i en halvtimme, ganska imponerande. Vad som förvånade mig var att man skjuter inte i familjen, utan det finns "bara" de allmänna. Till det dracks de champagne med ananasglass, mycket god variation. Senare på kvällen, morgonen fortsatte jag med min kusin till Valparaiso för att fira det nya året. Det var helt underbart. Valparaiso är en studentstad, så det var fullt med massa unga människor och turister (jag tror inte jag har sett så många blondiner sedan jag kom till Chile) på gatorna. Det var som en karneval. På morgonen återvände vi sedan till Viña och på dagen åkte vi och badade.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0