Plugg, plugg och ännu lite mer plugg

Nu är jag helt slutkörd i huvudet, efter mer eller mindre ett dygns räknande (grovt sett). Igår eftermiddag ringde Meli och Chanchi mig och bad att vi skulle plugga lite fysik för provet imorgon. Visst, jag behövde också plugga, eftersom jag inte hade gjort något och upptäckt att det var fem sidor med uppgifter inför provet. Upps!

När jag kom hem till Meli så undrade jag varför i all världen som de höll på att räkna kemi. Det är aldrig någon i min klass som studerar något i framförhållning, alltid kvällen innan. Det visade sig till min stora förskräckelse att idag hade vi dessutom kemiprov, som jag helt hade glömt bort. Alltså pluggade vi kemi, sedan satte jag hela dagen i skolan med fysikhäftet under bänken och löste fysikuppgifter, när vi inte hade matte, för då räknade jag matte inför det provet på fredag. Som krona på verket kom vår klassföreståndarinna, Nancy, och meddelade oss den glädjande nyheten att vi kommer att ha extraundervisning i kemi på fredagskvällar, eftersom vi inte har haft ordentlig kemiundervisning på tre månader. Efter skolan samlades vi några i klassen, och till min förvåning så lyckades vi räkna ännu lite mer fysik och nu måste jag repetera historia.

Translation -

I've headache after more or less 24-hours calculating (roughly). Yesterday, in the afternoon, did Meli and Chanchi call me and begged if I could teach them some physics for the test tomorrow. I needed to study as well, because I'd just realized that we had five pages with exercises and I hadn't done anything. Upps!

When I arrived at Meli's house did I wonder why they were studying chemistry, because they never study in advance, always the evening before. It turned out that we also had test in chemistry, which I totally had forgotten. Therefore did we start studying for the test, and today did I resolve the physicbooklet under my desk during the day, when we didn't have maths, because then did I do maths for the test on Friday. The final was when our classteacher, Nancy, arrived and announced that we're probably are going to have supplementary lessons on Friday evenings, because we havn't had any proper teacher in two montha. After the school did we meet up at my house to study a little more, and to my surprisment did we actually advance, and now do I have to repeat some history.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0