Chile!!!


Äntligen framme!!! Har lite lätt jetlag. Klockan är bara fem här, vilket innebär att klockan är tolv hos er. Jag = trött. Jag åkte med tåg till Kastrup och sedan flög jag till Madrid, och därifran till Santiago, en nätt flygtur på cirka 13 timmar men som tur kunde man sova under större delen resan efterson vi lyfte klockan tolv. Naiv som jag var förväntade jag mig breda stolar, som man kunde fälla tillbaka till sängar, men de var precis lika smala som vanligt och klockan halv tre på natten började de servera kvällsmat. Då snusade jag sött.

Nu befinner jag mig i en liten stad en timme nordväst från Santiago, på ett hotell för ett förberedelseläger med alla andra från hela världen som ska stanna i Chile under det här året. På flygplatsen fick vi avnjuta en frukostbuffé, som mer liknande den största uppställningen med kakor och tårtor som jag någonsin sett. Chilensk frukost? Som tur fanns det även omelett för de som önskade.

Nu måste jag sticka för vi ska ha vår första lära känna träff :p

Bye, bye


Finally I've landed in Chile and got a computer with Internet. The trip was quite long. First I went with the train to Kastrup, and from there I flew to Madrid where I changed to the plane for Santiago. A short flight that took about 13 hours. I thought that during long flights it is costumary that the plane has bigger seats, that you easy can turn to a bed, but I was totally wrong. The seats were smaller than small as usual, and it didn't matter how you sat/lie down. it was impossible to sleep comfortable. We left twelve o'clock in the night and three o'clock the dinner was served! I didn't eat anything, I was working on my beautysleep ;). On the other hand I could sleep during nearly the entire flight.

Now I'm in a small Chilean city, situated northwest from Santiago, Olmue. Here are we (the students from all over the world coming to Chile for one year) having the Orientation Camp before we're travelling to our hostfamilies. The city is very beautiful, situated in the moutains.

When we had arrived we went to a reastaurant to eat some breakfast the only thing I could see was a table filled with cakes of all kind of types. Chilean breakfast? Fortunately it was possible to get a freshmade omelett if you wished.

Now I'm a little bit of tired because of the jetlag, the time at home is two o'clock, so I need to get some sleep for the exiting day tomorrow.

Love!
Amanda

Jag kan inte fatta att du åkt! Så underbart, du är redan så saknad.. men du kommer få det så underbart!<3

2011-07-21 | 13:25:11
Hemsida/Blogg: http://taggar.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0