Början på slutet


Imorgon ska jag få träffa min värdfamilj för första gången!!! Det kommer bli jättespännande. Jag har ju bara sett några foton och haft lite kontakt med mina värdsystrar på fb så det ska bli roligt att träffa dem i verkligheten. Jag undrar lite vad jag kommer göra för intryck på dem.

Det har varit jättekul här och det är ett härligt gäng och schysta ledare men det känns som man hänger lite mitt emellan, innan man får komma fram till sin slutgiltiga destination och komma fram på "riktigt". Annars har det varit ganska nyttigt att ha det här förberedelselägret för innan har man fått mer generell information och nu har vi fått veta mer om de chilenska traditionerna och kulturen.


Vi bor på ett trevligt hotell uppe i bergen, med pool och god mat. Nu ska vi ha en lektion i Cueca, en typisk chilensk dans som dansas överallt, så det ska bli jättekul. Dansa överhuvudtaget är ganska populärt här och jag gillar musiken också, den är svängig och det är nästan omöjligt att stå still och inte sjunga med när du hör den.


Chile har samma elektriska spänning som vi har i Europa, men irriterande nog kan man inte använda tjockare kontakter, och jag tog inte med min tunnare kontakt till min dator eftersom jag hade kollat upp att det skulle vara likadant, så nu måste jag köpa en adapter, vilket inte är så lätt att hitta i en chilensk småstad upp i bergen (lever på en lånad mac-sladd just nu).



Tomorrow I will meet my hostfamily for the first time!!! I'm so excited. I've just seen a few pictures of them and chated a little with my hostsisters on fb, so I'm really looking forward to meet them in real life. I wonder what they are going to think about me.

It has been nice here I've met many people, the leaders are soft but it's kind of a hanging in between. I would like to arrive to my final destination, to land. But the camp has been very helpful, I have learned a lot of new stuff about Chile and the Chilean culture, to make the culture clashes so smouth as possible.

We live in a nice hotel up in the moutains with pool and good food. Now we are going to have a lesson in Cueca, a traditional dance in Chile. It is  going to be fun. I like the Chilean music, it's swingy, so you can't keep sitting there when you hear it.

It's a little bit anoying that I forgot my smaller contact to my computer, so I can't plug it in. I have to buy an adapter, but it isn't so easy to find one in this small city.  I have to wait until we are going to Santiago.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0