Chokladkoma

Jag är helt slut efter att ha stått på benen en hel dag och julstädat, lagat mat och tårta, därav chokladkoman. Igår så skulle jag gå ut med en kompis och käka och när jag gick hemifrån lämnade jag soppan som vi skulle äta till lunch under min lillasysters tillsyn. Stackarn vet ingenting om att laga mat, så när jag satt på bussen till centrum fick jag ett ganska argt samtal från min värdmamma om att hela deras lunch var rostad. När jag glad i hågen skulle gå ut och käka på stan. Lite dåligt samvete där. Därför var det min uppgift att laga lunch idag, efter att min lillasyster fick göra det igår.



Vi lagade pastel de choclo (jag kom ganska lindrigt undan eftersom min värdmamma ändå gjorde det mesta), som är köttfärs, kokta ägg och kyckling täckt med mixad och tillagad majs och på toppen ett lager av karamelliserat socker. Inte alls illa. Annars har det här varit en riktig otursdag för mig, jag har bara klantat mig, tappat saker och gjort fel, så det är nog bäst att jag håller mig stilla nu, för att inte utgöra någon fara för min omgivning. Jag satte till och med en kniv fel, så att min värdmamma råkade skära sig.


För alla som har råkat missa det, imorgon är det julafton! Yippie!

Translation -

I'm very tired after been tiding up, cooked and baked a cake. Yesterday did I do a little mistake and left my little hostsister with the lunch. Poor girl, doesn't know anything about cooking, so when I sat on the bus did I get a angry call from my hostmum, because their lunch was roasted. I was going out to eat, I did get a slight bad concience. Therefore was it my turn to cooktoday.

We cooked pastel de choclo, which is meat, boiled eggs and chicken, covered with mixed and prepared corn and on the top caramell. Not bad at all. Otherwise has this been a really unlucky day for me, I've dropped things, made mistakes and so on. I think it's safest if I keep sitting now, to protect those around me. I even put a knife, so that my hostmum did get cut.

For those who yet doesn't know, tomorrow is christmas. Yippie!

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0