Trigonometri och annat huvudbry

Jag älskar att räkna matte (när jag förstår). Just nu, eller precis så satt jag och försökte bevisa trigonometriska ekvationer, visst låter det roligt, och hade kört fast fullständigt. Jag tjuvtittade i facit men kunde för mitt liv inte förstå hur de kom fram till det svaret. Efter mycket funderade så frågade jag slutligen min värdpappa om hjälp, han är ingenjör, och han satte sig ner med mig och förklarade. Trots vissa språkproblem så förstod jag ganska snabbt vad det var jag hade missat, och då när det bara är att lösa ett problem efter ett logiskt mönster tycker jag matte är rolig. När man sedan tittar efter i facit och man har exakt samma svar och man förstår hur man kom fram till sitt resultat. Den känslan är underbar.

Blir kortfattat idag för det kommer ett betydligt längre inlägg snart om mitt favoritämne just nu... precis, du gissade rätt; skolan.

Här är en länk till en video som vi tittade på under biologilektionen igår, vi arbetar med droger just nu, och här kommer tio argument varför man inte ska ta dessa substanser innan man sätter sig bakom ratten. Roligt, eller skrämmande? Döm själv!



I love math (when I understand). Right now, or for a moment ago I was trying to prove trigonometric equations, it sounds fun, not?, and had get really stucked. Even after a look in the key book, I couldn't get how they had received that answer. Finally did I ask my hostfather for help, he is an engineer, and he sat down and tried to expain the problem to me. Despite some obstacles with the language did I quickly realize what I had misunderstood, then when was only is left is to solve the sum after a logical system, is math fun. When you look in the answersheet and have got the same answer. That feeling is wonderful.

I write only a short one today, because you have to save your energy for a longer text about my favourite topic at the moment... you guessed correct: school, which is coming soon.

Here is a link to a video we watched in biology, we are studying drugs at the moment. Funny, or frightening? You decide!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0