Strejk

Nu har jag skrivit in mig för att börja pilates, jag har letat med ljus och lykta efter någon lämplig sportaktivitet som inte innehåller bollar, men det enda som fanns var balett och jag kände att det kanske var lite sent att hoppa in och börja dansa balett som sextonåring, snart sjutton, man behöver ju inte försätta sig i sådana situationer när man vet att man är graciös som en elefant.


Annars är det ganska lugnt här, eller runt mig, i övriga Chile är det ganska turbulent just nu på grund av att hela kollektivtrafiken strejkar, en stor del av eleverna kan inte eller orkar inte ta sig till skolan. Samtidigt är det nya uppblossade protester bland studenterna som strejkar inne i städerna, så jag får vackert hålla mig hemma.

Translation -

Now I'm going to start practicing pilates. I've searched high and low for some activity which doesn't contain balls, but wasn't able do find anything but ballet. I'd thought that I would spare my firends that experience, it is perhaps a little bit late to begin at the age of sixteen, almost seventeen. You don't have to pu ypurself in these kind of situations if you know that you are graceful as an elephant.

Otherwise has it been quite relaxed here, or around me, because in the rest of Chile is it turbulent at the moment, because the entire public transport is striking and a great part of the students can't or are to lazy to get to school. In the big cities are new protests flaring up among the students, which are striking as well, so there are a lot of politics happening.
Manuela Wanneck

Nå har jeg endelig kommet inn i bloggen din og synes jo at du gjøre masse spennende saker i Chile.

Klem fra Manuela

2011-08-28 | 19:35:46
emelie svensson

fin blogg! :d

2011-08-30 | 21:16:37
Hemsida/Blogg: http://emeliiiesvenssoon.blogg.se/
martina

var i chile 09/10 1 månad - runt årsskiftet... bodde i mantagua o spenderade många dagar i concon, rancagua, vina o valpo! underbaaart!

2011-08-31 | 16:01:46
Hemsida/Blogg: http://magotsuku.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (visas ej)

Hemsida/Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0